KÖPVILLKOR TRIBERG.SE

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på carl@triberg.se

Vårt juridiska namn är:

Café by Triberg AB
Storgatan 8
392 32 Kalmar
Sverige

Organisationsnummer: 559150-5648

1. KÖP

Vid beställning träffas avtal om köp först när balckcoffee.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Triberg.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt.

2. PRISER

I priserna ingår moms för beställningar inom EU.

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

3. FRAKT

Privatpersoner
Fri frakt inom Sverige för ordrar över 400 SEK, annars 99 SEK inrikes till service point.

Hämta själv
Om du väljer att hämta själv hos oss på Triberg café, Storgatan 8 Kalmar. görs det 
tisdag – torsdagar 13:00-20:00 

4. BETALNINGSALTERNATIV/BETALNINGSVILLKOR

Snabbetalning
Säker kortbetalning med Apple pay samt Google pay. Inga transaktions avgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner. Kortbetalningar som hanteras av Apple och google är PCI-DSS certifierade.

5. LEVERANSER

Beställningar som görs före klockan 10.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 2-5 dagar inom Sverige 

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

6. LEVERANSFÖRSENINGAR

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. TRANSPORT

Triberg.se ansvarar för transport till dig som kund.

8. SKADADE VAROR

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till carl@triberg.se

9. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Kaffe är en råvara som inte lämnar öppet köp.

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss carl@triberg.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.  

Du bör omedelbart och senast inom 365 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Inga lappar får vara borttagna från plagget. Returkostnad 59kr. Vid byte är kostnaden 0kr. 

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

10. REKLAMATIONER

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post carl@triberg.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid en eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

_______________________________________________________________

Policy och köpevillkor

Policy

De personuppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras, säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner utan ditt samtycke.

Vårt enda syfte med att samla in och spara informationen är att kunna ge dig optimal service.

Cookies, Integritetspolicy och GDPR

Enligt lagen om elektronisk kommunikation från den 25 juli 2003 ska besökare på en webbplats informeras om användande av så kallade cookies, samt få möjligheten att förhindra att de används. Cookies (session cookies) är en liten textfil som används bland annat för att förbättra webbplatsen för användaren. Det kan till exempel handla om vad du har lagt i din varukorg. Session cookies lagras inte permanent i din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du väljer att inte acceptera session cookies på vår webbplats, kommer webbplatsen inte att fungera tillfredsställande.

Vid besök på denna webbplats sker automatisk registrering av din IP-adress för mätning av besöksfrekvens.

Personuppgifter

Med personuppgifter avses den data som direkt eller indirekt kan nyttjas för att identifiera en fysisk person. Den som ansvarar för hanteringen av dina personuppgifter är Café by Triberg AB, Storgatan 8, 392 32 Kalmar.

För oss är det viktigt att på ett seriöst och tillförlitligt sätt hantera dina personuppgifter och vi samlar inte in fler uppgifter än vad som är nödvändigt för att du ska kunna genomföra ditt köp. För att säkerställa att detta görs följer vi därför dataskyddsförordningen GDPR. Där finns reglerat hur personuppgiftshanteringen ska gå till och genom att ta del av denna policy ges du en möjlighet att förstå vilka personuppgifter vi samlar in och hur vi behandlar dem. Skulle du ha frågor kring vår hantering är du välkommen att kontakta oss.

Vilka personuppgifter sparar vi?

När du genomför ett köp samlar Café by Triberg AB in ditt för- och efternamn, kundnummer, när du är född, adress, e-postadress, IP-adress, telefonnummer samt orderhistorik. Om du använder Klarna AB som betalningsmetod behöver du även uppge ditt personnummer. Vid dessa tillfällen sparar vi endast ditt födelsenummer, inte de fyra sista siffrorna.

Är du inte myndig ställs det krav på att vårdnadshavaren ger sitt samtycke för att vi ska ges möjlighet och lov att hantera dina personuppgifter. Inom EU regleras krav på minimiålder för hantering av personuppgifter av varje medlemsstat. När du klickar på ”Slutför köp” godkänner du köpevillkoren samt garanterar att du har vårdnadshavarens samtycke till köpet och hanteringen av personuppgifter, utifrån gällande lagstiftning.

Enligt Dataskyddsförordningen har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat om dig. Skulle informationen vara felaktig, ofullständig eller på annat sätt irrelevant har du all rätt att begära ändring, rättning eller att informationen tas bort.

Syftet med dina personuppgifter?

När Café by Triberg AB samlar in, lagrar och bearbetar dina personuppgifter görs detta enbart i syfte för att kunna hantera ditt köp, det vill säga för att kunna leverera dina produkter och ta emot din betalning. Den rättsliga grunden för vår hantering av personuppgifter är därmed att vi behöver uppgifterna för att kunna fullgöra ett köpeavtal mellan Café by Triberg AB och dig som kund.

När dina uppgifter finns sparade hos oss kan din order hanteras på ett smidigare sätt och genom det förbättra din köpupplevelse hos oss. Vi sparar din IP-adress för att kunna motverka bedrägerier. Vi kan genom detta också komma att informera dig om nyheter, kampanjer och rekommendationer som vi tror kan vara lämpade och intressanta för dig.

Din e-postadress kan komma att användas för målgruppsinriktad marknadsföring på andra sidor i syfte att visa relevanta annonser. Du kan alltid kontakta oss för att få bort din e-postadress.

Som ett led i vår strävan att ständigt utvecklas, bli bättre och erbjuda en bra köpupplevelse kan vi komma att använda dina personuppgifter i syfta att genomföra kundundersökningar. Ditt integritetsskydd är viktigt och därför använder vi inte dina personuppgifter till annat än det ursprungliga syftet, vilket är beskrivet i denna policy.

Ditt ordernummer och ordervärde kan komma att delas med tredjepart för att mäta marknadsföringsinsatser.

Hur hanterar vi dina personuppgifter?

All information om kreditkort hanteras endast av finansiell institution i en förbindelse som är säker och krypterad. När vi hanterar dina personuppgifter arbetar vi även efter en intern säkerhetspolicy framtagen för att säkerställa att vi följer gällande lagkrav.

Dina personuppgifter hanteras endast av Café by Triberg AB och de parter som är involverade i hanteringen av ditt köp. Dina personuppgifter kommer inte att delas med obehöriga.

När du har samtyckt till våra köpevillkor, och därmed vår integritetspolicy, sparas dina personuppgifter i 24 månader. Som kund har du alltid rätt att få ut information om vilka personuppgifter vi har sparade om dig. Likväl har du möjlighet att få dessa uppdaterade eller raderade. Vänligen kontakta oss i så fall.

Ändringar i integritetspolicyn

Café by Triberg AB förbehåller sig rätten att när som helst kunna göra ändringar i denna policy. Dessa ändringar kan vara nödvändiga för att uppfylla lagkrav eller för att åtgärda störningar. Samtliga ändringar kommer att publiceras i detta dokument.

Returer och reklamationer

Blev du inte nöjd med ditt köp från Café by Triberg AB eller blev det inte riktigt rätt? Oavsett anledning så har du självklart 14 dagars bytesrätt/ångerrätt/öppet köp och vi hjälper dig naturligtvis med din retur. Dina 14 dagar börjar från det att du mottagit ditt paket eller att det kommit fram till ditt ombud. Vänligen observera att det du väljer att skicka tillbaka måste vara oanvänt, oöppnat och i ursprungligt skick. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du ersättningsskyldig för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Det är enligt svensk lag ingen bytesrätt, ångerrätt eller öppet köp på livsmedel, hit räknas även kaffe.

Vänligen observera att du inte har öppet köp, bytes- eller ångerrätt för en produkt som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från det att du mottagit paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Om du är företagskund bör du undersöka produkten i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt, bytesrätt eller öppet köp bekostar du själv frakten. Vänligen notera att din försändelse ska skickas som företagspaket till: Café by Triberg AB, Storgatan 8, 392 32 Kalmar. Vi hämtar inte ut några paket mot krav eller postförskott. Du som avsändare ansvarar för att paketera försändelsen på ett bra och tryggt sätt. Använd gärna emballaget försändelsen kom i. Vid fel på varan, det vill säga vid en reklamation, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej. Vänligen kontakta oss för att få ett retur- eller reklamationsnummer.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.